تلخ نویسی های لقمانعلی:

Sunday, August 31, 2008

اندرمزایای بالارفتن قیمت مرغ!

داشتم وبگردی می کردم رسیدم به اینجا، دیدم نویسنده یک گزارش مختصر نوشته از قیمت مرغ:
قبل ازعید، 4 عدد مرغ، 15 هزارتومان
دوماه پیش، 3 عدد مرغ، 15 هزارتومان
دیروز، 2 عدد مرغ، 15 هزار تومان
و نگران بود که دوماه دیگر، لابد با 15 هزارتومان فقط می تواند یک مرغ بخرد و 4یا 5 ماه بعد لابد فروشنده او را با یک تیپا بیرون خواهد کرد.
اگرچه از من یا دیگران، مساعدتی نخواسته ولی من وظیفه اخلاقی و انسانی خودم می دانم که سعی کنم که به این خواهر هموطن و خواهران دیگر کمک کنم.
اولا، بیخود فکر و خیال بد نکنید که این دولت مهرورز هیچ کاسه ای زیر نیم کاسه ندارد. بلکه افزایش قیمت مرغ، دقیقا منطبق است بربرنامه ای اقتصادی رئیس جمهور محبوب و انشاالله وقتی که به ثمر برسد،پی آمدهای ماندگارش برای همگان روشن خواهد شد.
اولا، همه متخصصان براین عقیده اند که گیاه خواری باعث طول عمر می شود و دولت مهر ورز می خواهد کاری بکند که خانواده های بیشتری به گیاه خواری رو بکنند تا طولانی تر عمر کنند و کمتر مریض بشوند.
طبق اخبار موثق می دانیم که هفته آینده، زالزالک هشتم قرار است برای تسهیل واردات حبوبات، تعرفه آن را به صفر برساند که برادران موتلفه بتوانند با آسایش خاطر، نخود و لوبیای بیشتری وارد نمایند تا در الگوی غذائی مردم جایگزین گوشت مرغ بشود. البته این خواهر محترمه خبر دارند که برنامه های کارشناسی دولت مهر ورز درکاستن از مصرف گوشت قرمز که باعث تنگی رگهای دور قلب شده و ممکن است مسبب سکته قلبی بشود، به طور بسیار رضایت بخشی موفقیت آمیز بوده است و د رحال حاضر، فقط کسانی که موضوع لایحه انقلابی تلاشی خانواده هستند می توانند گوشت قرمز مصرف نمایند. تغییر رژیم غذائی به مصرف بیشتر حبوبات، به خصوص لوبیا و نخود، بخصوص لوبیا چیتی هزار و یک منفعت دیگر هم دارد. به احتمال زیاد، باعث می شود که در مصرف گاز صرفه جوئی شده و انشاالله در زمستان امسال، دراغلب ساعات و حداقل در شبها منازل با گرمای طبیعی گرم شود و دیگر نیازی به ورود گاز از هیچ کشور خارجی نباشد تا سر بزنگاه، آن را قطع کرده و برای مردم همیشه در صحنه مشکل ایجاد نمایند.
براساس آزمایشاتی که در دانشگاه آزاد مهریز صورت گرفته، روشن شد که استفاده از گرمای طبیعی برای گرم کردن اطاق در زمستان، برای بهداشت محیط زیست هم بسیار نافع است. یعنی در واقع دولت مهرورز، با همین یک تیر، قیمت مرغ که یواش یواش بالا می رود، می خواهد چند و چندین گنجشگ چاق و چله شکار کند تا بتواند احتمالا بعدا آنها را به جای مرغ به مردم بفروشد. درآن صورت، با صرفه جوئی ارزی می توان برای جهانی کردن انقلاب اسلامی، منابع بیشتری تخصیص داد. درحال حاضر، در کمتر کشور افریقائی است که درماه محرم دسته های سینه زنی و زنجیر زنی نباشد و اصلا خوبیت ندارد که از کشورهای امریکای لاتین غفلت بشود. البته دولت مهرورز از اسلامی کردم جوامع اروپائی هم نباید غفلت نماید. یعنی می خواهم این را بگویم که هرچه در مصرف منابع ارزی برای برآوردن نیازهای مردم ایران صرفه جوئی بشود، بیشتر به نفع جمهوری اسلامی است. بهرحال خدمت این خواهر محترم و دیگر خواهرانی که برای تهیه مرغ مشکل دارند التماس دعا دارم تا دیر نشده، برای زمستان امسال تا می توانند لوبیا و نخود خریداری کرده و در منزل انبار کنندتا بتوانند دین خود را به اسلام و جمهوری اسلامی ادا نمایند.
همین جا به اشاره عرض بکنم که تشابه اسمی نخود و لوبیا با
این جا کاملا تصادفی است.

|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com