تلخ نویسی های لقمانعلی:

Monday, January 14, 2008

یعنی می گین رئیس جمهور زده به سیم آخر؟

اول که این خبر را خواندم، باورم نشد. یک بار دیگر خواندم. دیدم خیر، صحت دارد. «رئیس‌جمهور در تازه‌ترین واکنش خود پیرامون قطعی گسترده گاز در کشور، مسئولیت این مشکل را بر عهده منتقدان خود انداخته و ادعا کرده است که «بعضی‌ها در داخل كشور، از تركمنستان خواسته‌اند كه گاز صادراتی خود به ایران را در فصل زمستان قطع كند»
یکی نیست از این بنده ابله خدا بپرسد، گیرم که بعضی ها از ترکمنستان خواسته باشند، ترکمنستان، چرا این کار را کرده است؟ یعنی طبیعتا، اگر صدور گاز به ایران قطع بشود، طبیعتا، ایران هم وجهی بابت آن نخواهد پرداخت. یعنی این نکته به فکر اینها نرسیده است. یا این که آقای رئیس جمهور، دیگر زده به سیم آخر! در بخش دیگری از همین گزارش می خوانیم که «رئیس‌جمهور همچنین بخش مهمی از گرانی مسکن را ناشی از کارشکنی‌های سازمان‌یافته منتقدان خود در داخل دانسته بود و در اظهاراتی مشابه، گرانی‌های اخیر و تورم افسارگسیخته را نیز نتیجه اقدامات سازمان یافته و پشت پرده مخالفان خود ارزیابی کرده بود».
من اصلا فکر می کنم که این برف اخیر هم باید کار همین هاباشد و اگر کار این ها نباشد، حتما کار انگلیسی ها ست. آخ امان از دست این انگلیسی ها! حتی مشکلاتی که برای فرودگاه امام خمینی هم پیش آمد بدون شک، به خاطر خرابکاری هائی است که شاه اسماعیل صفوی یا شاید هم سلطان سنجر سلجوقی انجام داده است! باور کنید از خودم چیزی در نمی آورم، از جای دیگر خبر داریم که رئیس جمهور در سفر به مازندران، مسئولیت را به گردن رژیم پیشین انداخته بود که در نزدیک به سی سال گذشته، نقشی در امور مازندران نداشته است. و من می گویم حالا که می شود این کار را کرد، اصلا همه چیز تقصیر نادرشاه افشار بود چون اگر به هند لشگر نمی کشید، الان هندی ها برای این که درایران کمبود ایجاد کنند از ما گاز نمی خریدند- نمی دانم راستی می خرند یا نه! چون آن قدر خبرهای ضد ونقیض خوانده ام که دارم سرسام می گیرم. از طرف دیگر، آن طور که سایت های دولتی گزارش می دهند هرروزه کشفیات زیادی در مملکت باستانی ما انجام می گیرد ولی درضمن، نمی دانم چرا هنوز این « دانشمندان» نتوانسته اند شیوه ای پیدا کنند که جان مردم این قدر مفت از دست نرود. از سوی دیگر می دانیم که روزی نیست- بخصوص این روزها- که در گوشه و کنار مملکت تعدادی ازگاز گرفتگی تلف نشوند.

|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com