تلخ نویسی های لقمانعلی:

Wednesday, March 21, 2007

مصاحبه با کاشف واکسن تبخال: ....

کاش یک میکروسکوپ دست دوم داشتم....
وقتی این خبر را در اینجاخواندم دیدم باید هرچه زودتر با این دانشمند هموطن مصاحبه ای انجام بدهم
«نخستین بار در جهان دکتر رسول توکلی محقق ایرانی روش واکسیناسیون بدن انسان را در برابر ویروس تبخال کشف کرد».
آقای دکتر توکلی سلام عرض می کنم. اگر ممکن است کمی درباره اهمیت واکسیناسیون بدن انسان دربرابر تبخال بفرمائید.
- تبخال یکی از پیجیده ترین و در عین حال مرموز ترین بیماری هائی است که تا کنون باعث مرگ صد ها میلیون نفر درسرتاسر جهان شده است. وقتی شنیدم که محققان ایرانی دریک سال گذشته موفق به کشفیات بسیاری شده اند، دیدم دیگر وقت اش رسیده است که من هم دست بکار شوم.
- اگر ممکن است اندکی از شیوه پژوهشی تان رابرای ما شرح بدهید.
- من این کار را از بستگان خودم آغاز کردم. اصولا در منطقه چهارمحال و بختیاری بیماری تبخال بسیار شیوع دارد و هفته ای نیست که دهها نفر به این بیماری مرموز از بین نروند. اول از همه پسرخاله مادرم که جوان رشیدی است به بیماری تبخال مبتلا شد. من مقداری از خون او را گرفته و « با مراحل علمی» دوباره به خودش تزریق کردم. نه فقط تبخال هایش برطرف شد بلکه اصلا شکل وشمایل لب هایش از قبل هم خوشگل تر شد. بعد دائی مادرم گرفتار تبخال شد. با ایشان هم همین کار را کردم، ایشان هم بلافاصله شفا یافتند. من البته خلاصه ای از این گزارش را در پانزدهمین کنگره بیماری های پوست وبیماری های آمیزشی اروپا دریونان ارایه دادم و حتی همکاری از افریقای جنوبی معتقد است که از این شیوه می توان برای درمان بیماری پیشرفته ایدز هم استفاده کرد.
درچه عرصه های دیگری پژوهش می کنید؟
- من علاوه بر کشف درمان تبخال، درراستای شناسائی عوامل خطر سرطان سینه هم تالیفات زیادی دارم و امیدوارم بزودی واکسن سرطان سینه را هم به جامعه بشری تقدیم نمایم.
به نظر شما، علت این همه موفقیت های پزشکی ایران چیست؟
- جواب پرسش شما روشن است. دولت آیای احمدی نژاد در دو بودجه ای که به مجلس داده، منابع هنگفتی را به تحقیق و توسعه اختصاص داده است. از سوی دیگر، وزارت محترم ارشاد هم همه کار وزندگی اش را گذاشته و فقط به نیازهای جامعه محققین و نویسندگان کشور رسیدگی می کند. حتی در سطح مدیرکلی هم اداره ای برای مدیریت تحقیق وتوسعه ایجاد شده است. از سوی دیگر، ما ایرانی هاهم همان طور که اطلاع دارید از نبوغ خاصی برخورداریم و ریشه همه علوم نهایتا در این مملکت است.
برنامه بعدی تان چیست؟ علاوه بر کشف واکسن سرطان سینه، درسال آینده در چه زمینه دیگری پژوهش می کنید؟
- والله در سال آینده فکر نمی کنم وقت این کارها را داشته باشم. چون با معاون آقای رئیس جمهور، رئیس سازمان گردشگری به توافق رسیده ایم وقرار است که درباره جلب گردشگران که تبخال دارند به ایران با آنها همکاری بکنیم و مطمئن هستم که اگر سازمان های مربوطه با ما همکاری بکنند، درآمد ارزی قابل توجه ای نصیب مملکت اسلامی ما بشود. چون همان طور که گفتم امروزه دردنیا هیچ بیماری واگیر تر و کشنده تر از تبخال نیست و اگر به طریق صحیح بازاریابی شود، من مطمئنم که گردشگران زیادی به ایران خواهند آمد و همین باعث ایجاد اشتغال می شود که خودش خیلی خوب است. با این همه به شما قول می دهم، که در سال 1387 با کشفیات تازه و مهم تری درخدمت شما باشم. البته همین جا از آقای دکتر جاسبی ریاست محترم دانشگاه آزاد خواهش می کنم که حداقل یک دستگاه میکروسکوپ دست دوم برای دانشگاه آزاد واحد چهارمحال و بختیاری خریداری بفرمایند که ما بتوانیم در این پژوهشها از آن استفاده کنیم. درحال حاضر با استفاده از ذره بین های خیلی قوی این کار را می کنیم ولی اگر یک میکروسکوپ داشتیم، سرعت موفقیت ما خیلی بیشتر می شد.

|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com