تلخ نویسی های لقمانعلی:

Friday, October 09, 2009

آداب « ریدن»

گفتم عمه خانم شنیدی آیت الله مکارم شیرازی می گوید ««اگر ما به فرهنگ تبلیغات اسلامی اهمیت دهیم بسیاری از مسائل سیاسی و حتی نظامی ما حل خواهد شد». عمه خانم که داشت « توضیح المسائل» خمینی را می خواند، گفت شکر می خورد تبلیغات اسلامی چه ربطی به حل مسایل سیاسی و نظامی دارد. قبل از این که من چیزی بگویم ادامه داد بیا وبرو همه جا جاربزن« ...زن و شوهرلازم نیست عورت خودرا از یک دیگر بپوشانند» ( مسئله 57) مشکلات نظامی مملکت حل می شه! و بعد به صدای بلند شروع کرد به خندیدن. گفتم عمه خانم چرا می خندی. گفت ازما که گذشت ولی تو جوونی مبادا یک وقتی به حرفش گوش بدی و تو خونه کون برهنه راه بری آ این کار ممکنه گناه نداشته باشه ولی بلاهته. یا نگاکن به این مسئله دیگر، (مسئله 64) که بهتره اسمش را بزارم « آداب ریدن»:
« درچهارجا تخلی حرام است. اول در کوچه های بن بست درصورتی که صاحبانش اجازه نداده باشند. دوم درملک کسی که اجازه تخلی نداده است. سوم در جائی که برای عده مخصوصی وقف شده است مثل بعضی از مدرسه ها. چهارم روی قبر مومنین درصورتیکه بی احترامی به آنان باشد» .
و ادامه داد، این طوری مسایل سیاسی حل می شن یا مسایل نظامی!
گفتم عمه خانم انصافا اولی رو بد نیومده، چون اگرصاحبا سر برسن آدم از یک کوچه بن بست چه جوری دربره! مخصوصا که خیلی ها با چلوکباب هائی که هرروز نوش جان می کنند، حامله مادام العمرند و نمی تونن از در و دیوار بالا برن. و درضمن آخری رو هم فکر می کنم همین طوری گفته برای این که کارش جوربشه، چون 3 احتمالا نحسه. یعنی چی اگه بی احترامی نشه می شه روی قبر مردم رید، آخه چه جوری می شه بدون این که به کسی بی احترامی بشه، روی قبر کسی رید....

|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com