تلخ نویسی های لقمانعلی:

Saturday, July 02, 2005

گفتمان من وسخنگوی شورای نگهبان

آنچه در این متن برجسته شده است، مسئولیت اش با من است و بقیه هم با سخنگوی شورای نگهبان.

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: كساني كه به روند برگزاري انتخابات و نتيجه آن اعتراض دارند و اشكال مي‌گيرند،اشكالات خود را صريح و شفاف مطرح كنند. تا ما از وریز دادگستری در دولت آقای احمدی نژاد بخواهیم که با لنگه کفش آن قدر بکوبد توی گیجگاهش که اسمش هم از یادش برود. غلامحسين الهام روز شنبه گفت: يك خوش اخلاقي انتخاباتي هم به اين است كه همه اشكالات صريح و شفاف گفته شود و مبهم و مجمل سخن گفته نشود و «استخوان لاي زخم» باقي نگذارند. الهام افزود: افراد يا معتقد هستند كه اشكالي بوجود آمده و گذشت مي‌كنند و می گویند به ما در کابینه شغلی بدهید تا من حرف نزنیم و باكرامت كامل برخورد مي‌كنند يا با شفافيت كامل خطا و تخلف را اعلام مي‌كنند و ما هم گوش نمی کنیم و تازه اگر رویشان را زیاد کنند، می دهیمشان دست سربازان گمنام امام زمان، تا رسيدگي شود. سخنگوي شوراي نگهبان در عين حال با اشاره به اينكه موارد مطرح تخلفات مربوط به قوه قضائيه است كه اين قوه بايد قاطع رسيدگي كند، اصلا دلیلی ندارد که علاوه بر آقای مرتضوی که از لنگه کفش اش استفاده می کند و آقای اژه ای که گاز می گیرد، دیگر قضاوت از همین شیوه ها استفاده نکنند. ما حتی پیشنهاد می کنیم که آقای علیزاده بهتر است به هر کسی که شکایت می کند، لگد بزند. و به اطلاع مردم برساند،تصريح كرد: ما از شفافيت در تبيين تخلفات مربوط به شوراي نگهبان استقبال مي‌كنيم. عضو هيات مركزي نظارت بر نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همچنين خاطرنشان كرد: البته مقوله انتخابات درایران به مقدار زیادی علافی است و بهتر است که مردم همیشه در صحنه این نمایشات را خیلی جدی نگیرند. اظهارات مربوط به انجام تخلف و تقلب در انتخابات بعد از اعلام نتيجه انتخابات ابراز شده و جاي سوال دارد. الهام تصريح كرد: درمورد نتيجه انتخابات نيز شكايتي به شوراي نگهبان واصل نشده، البته اگر می شد هم ما ترتیب اثر نمی دادیم و هيچكدام از نامزدهاي انتخابات دراين خصوص اعلام شكايت نكرده‌اند.
خبرنگاري از سخنگوي شوراي نگهبان درخصوص ادعاي يكي از مسولان وزارت كشور مبني بر بازداشت توسط ناظران شوراي نگهبان در يكي از شعب اخذ راي سوال كرد ، الهام در پاسخ گفت: ناظران شوراي نگهبان نه اختيار بازداشت دارند و نه ابزار آن را در اختيار دارند. آن چه شورای نگهبان انجام می دهد به واقع سازمان دهی قمه داران و لباس شخصی هاست که معمولا بر موتورها شان سوارند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند. الهام، با اشاره به اينگه اگر كسي ادعايي در اين زمينه دارد مي‌تواند به مراجع قضايي مراجعه كند، گفت: ناظران شوراي نگهبان در شعب اخذ راي وظيفه داشتند كه موارد تخلف و احيانا اخلال در انتخابات را به نيروهاي انتظامي مستقر در شعب اخذ راي اعلام كنند. و به محض اعلام، خودشان با چوب و چماق به متخلفان حمله ورشوند. خبرنگاري از سخنگوي شوراي نگهبان پرسيد، شايع شده كه آقاي احمدي نژاد با دبير شوراي نگهبان، نسبت سببي دارد( داماد) آيا اين موضوع صحت دارد، الهام در پاسخ گفت: تا جايي كه من اطلاع دارم ، آقاي جنتي نه دختر دارد و نه خواهر ولی بعید نیست که پس از متارکه والده آقای جنتی از والد مکرم شان، والده آقای جنتی برای آقای احمدی نژاد صیغه شده باشد. سخنگوي شوراي نگهبان همچنين در پاسخ به شايعه استفاده از سه ميليون شناسنانه پاكستاني در انتخابات به نفع يكي از نامزدها، گفت: اين موضوع نيز از شايعات نادرست مطرح شده است، چون مطابق دقیق ترین خبرهائی که ما داریم این شناسنامه افغانی بوده اند نه پاکستانی. الهام تاكيدكرد: ناظران و بازرسان انتخابات به دقت كافي روند برگزاري انتخابات را زير نظر داشتند، تا نامزد مقام معظم رهبری در دور اول پیروز شود، كنترل شناسنامه‌ها نيز از جمله مواردي بود كه در نهايت دقت نسبت به آن اقدام مي‌شد تا نتایج به دست آمده همان باشد که قرار بود بشود، و به همین خاطر هم بود که شورای نگهبان قبل از شمارش آرا، نام برنده را اعلام کرد. سخنگوي شوراي نگهبان همچنين قبل از پاسخگويي به سوالات خبرنگاران، مصوبات جلسه گذشته شوراي نگهبان را تشريح كرد و گفت: شوراي نگهبان هفته گذشته صحت مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري را تاييد كرد. کسانی که شکایت دارند می توانند آن شکایت ها را بگذارند در کوزه و حالا که هوا دارد یواش یواش در تهران وجاهای دیگر گرم می شود، آب اش را نوش جان کنند یا احتمالا با آن طهارت بگیرند.الهام افزود: انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي در ‪
۱۰حوزه انتخابيه كشور و مرحله دوم حوزه انتخابيه تهران، ري و اسلامشهر نيز در جلسه هفته گذشته شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفت و صحت انتخابات در تهران و ‪ ۹حوزه ديگر تاييد شد. قرار شد که آقای حداد عادل با حفظ سمت، نماینده مردم ری واسلامشهر هم باشند.

|

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com