تلخ نویسی های لقمانعلی:

Saturday, October 15, 2005

تکلیف شرعی من در تنبیه بدنی?

شمارانمی دانم ولی من خداوند تبارک و تعالی را شاکرم که بچه هایم بزرگ شده اند والی نمی دانستم تکلیف شرعی من در تنبیه بدنی آنها چه بود؟
آیت الله سیستانی می گوید، «تنبیه بدنی جایز نیست مگر این كه تادیبی كه لازم است متوقف بر آن باشد و در این صورت پدر یا كسی كه از سوی او مجاز است می تواند به نحوی كه موجب سرخ یا كبود شدن نباشد كودك را بزند ولی به احتیاط واجب نباید از سه ضربه سبك تجاوز كند».
آیت الله مکارم شیرازی معتقد است که « تنبیه های جزئی و مختصر كه هیچ گونه اثری روی بدن نگذارد آن هم در صورت ضرورت ،مانعی ندارد».
آیت الله صانعی یک کم گشاده دست تراست، «در راستای ادب و تربیت كودكان توسط والدین تنها اذن حداكثر پنج ضربه و یا شش ضربه نه زیادتر آن هم با انحصار راه تربیت به آن و در مسیر جلوگیری از فساد اخلاقی و ارتكاب كارهای ناشایست و به شرط اینكه ضربه به طور سخت و موجب زخم شدن و یا تغییر رنگ پوست نباشد اجازه داده شده»
حالا حضرتعباسی، نرین دخل بچه را در نیارین و بعد نیندازین گردن من بیچاره که فقط نقل کرده ام. یادتان باشد که اگر بچه شما در اثر تنبیه بدنی بمیرد، قاضی شرع می تواند شما را به پرداخت دیه وادار کند. حداقل اگر خواستید این کار را بکنید، حواس تان جمع باشد که با فرزندان دختر این کار را بکنید که دیه شان به اندازه دیه بیضه چپ پسران شماست!
راستی جامعه « عدالت محور» آقای احمدی نژاد یعنی همین دیگه!

|

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com