تلخ نویسی های لقمانعلی:

Sunday, February 24, 2008

بالماسکه ای به اسم انتخابات....

آن چه را که به رنگ سیاه آمده است، از اینجا نقل می کنم: «سخنگوي شوراي نگهبان در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه باوجود اعلام تاييد صلاحيت ها، نامزد هاي اصلاح طلب معتقدند كه در برخي حوزه ها نامزد ندارند، گفت: «شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت ها نگاه سياسي ندارد- دراین موقع دماغ سخنگو شروع کرد به دراز شدن- و ما بررسي نمي كنيم چه جناح و گروه و حزبي در فلان حوزه داوطلب دارد يا نه- درهمین موقع انگشتی از گوشه دماغشان آمد بیرون و رفت روی دماغ و بعد، یک صدای غیبی هم آمد: اینجای بابای دروغگو. اما براساس آماري كه داريم و رسانه ها ارايه كرده اند خوشبختانه در اكثر حوزه ها و شايد تمامي حوزه ها رقابت وجود دارد- البته لازم نیست در همه جا رقابت بر سر انتخاب شدن یا نشدن باشد. خوشبختانه حوزه های تازه ای برای رقابت باز شده است. مثلا نامزدی که قرار است به انتخاب کنندگان چلوکباب بدهد، بین چلوکبابی ها رقابت ایجاد می کند! آن دیگری که قرار است حواله بنزین بدهد، به همین رقابت دربین پمپ بنزینی ها دامن می زند. حتی می توان با ایجاد یک بازار موازی برای خرید کارت های ملی که اندکی بیش از نیاز منتشر شده است به افزایش فعالیت های رقابتی کمک کرد. حسن دیگر این کار هم این است که بعضی از کسانی که قرار است سال آینده به دانشگاه بروند و یا ده سال پیش از دانشگاه آزاد ممسنی و یا دانشگاه پیام نور یاسوج و یا حتی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و هنوز نتوانسته اند کار بگیرندممکن است در این بازار رقابتی شاغل بشوند »
عباسعلي كدخدايي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه «نامزد هاي دو حزب مشاركت و سازمان مجاهدين تعيين صلاحيت نشده اند شخصا نظر شما در اين رابطه چيست»، گفت: «بنده كه نمي توانم در اينجا موضع شخصي داشته باشم و اينجا موضع رسمي شوراست. باز هم تكرار مي كنم- باز هم دماغشان شروع کرد به دراز شدن- كه شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت ها هيچ گونه موضع گيري سياسي ندارد- بازهم انگشتی از گوشه دماغشان آمد بیرون و رفت روی دماغ و بعد، یک صدای غیبی هم آمد: اینجای بابای دروغگو و پرونده اشخاص را مورد بررسي قرار مي دهد- این که هیچ کس از این احزاب تائید صلاحیت نشده اند، کاملا تصادفی است و هیچ کس حق ندارد شورا را به سوء نیت متهم کند. اصلا باور کنید در بیشتر موارد شورای نکبتی نگهبان از تکنیک شیریا خط برای تائید یا تکذیب صلاحیت استفاده کرد، آخر شما انصاف دارید. دبیر 128 ساله این شورا می تواندچندین شبانه روز بنشیند و این همه سند و مدرک را بخواند و بعد نظر بدهد! همیشه خداحضرت آیت الله پینوکیو جنتی، دو سکه شاه عباسی درجیب دارد که یکی سکه ای معمولی است یک طرف اش شیر است و دیگری هم خط – البته به دستور آقای جنتی سبیل شاه عباس را سمباده کشیده و به جایش برایش یک ریش تمام قد گذاشته اند، و بعد آن را به هوا پرتاب می کند. با دیگر منصوبین این شورا توافق می کنند که اگر خط آمد تائید و اگر شیر آمد، که رد صلاحیت. اما سکه دوم، طرف خط ندارد بلکه هر دو طرفش اش، شیر است. صرفا به خاطر اشتباه منشی شورای نکبتی نگهبان، وقتی کار به رسیدگی به پرونده نامزدهای این دو تا سازمان رسید، از این سکه که هر دوطرف اش شیر است، استفاده شد و به همین خاطر، هیچ کدامشان تائید صلاحیت نشده اند. با قاطعیت اعلام می کنم که هیچ گونه توطئه، تبانی در کار نبوده است. البته این نامزدهای رد صلاحیت شده اگر 4 سال دیگر درباره دموکراسی خواهی امام راحل، مقاله بنویسند و نطق کرده و بخصوص جوانها را پی نخود سیاه بفرستند، ممکن است برای تعیین یا رد صلاحیت بعدی شان از سکه معمولی استفاده شود. البته از حالا نمی توان هیچ چیز را تعهد کرد. اصلا کار دنیا را چه دیدید شاید تا 4 سال دیگر، با پیشرفت « مردم سالاری دینی» اصلا انتخابات را هم تعطیل کردیم!.
خبرنگاري از سخنگوي شوراي نگهبان سوال كرد آيا در اعلام اسامي تاييد صلاحيت شده ها از سوي رسانه ها تغيير و جابه جايي وجود دارد؟ كه كدخدايي پاسخ داد: «آنچه براي ما اعتبار و از نظر ما معتبر است فهرست نهايي است كه فقط براي وزارت كشور ارسال مي شود و از آن طريق به داوطلبان ارايه مي شود؛ بقيه آمار و اطلاعاتي كه در رسانه ها منتشر مي شود از نظر ما معتبر نيست». اگر هم رسانه ها مطابق قانون عمل نکنند، قوه قضائیه- یعنی برادر قاضی مرتضوی با تائیدات خداوند متعال، بساط همه شان را جمع خواهد کرد. وقتی که سازمان برنامه سابق را تعطیل کردند و دیدیم که می شود مملکت را با فرمان های حضرت علی به مالک اشتر درزمان حکمرانی اش بر مصر اداره کرد و تازه پوزه استکبار جهانی را به خاک مالید و خونین و مالین کرد، کما این که رئیس جمهوری مهر ورز این چنین کرد- می بینیم اصلا شاید بهتر باشد که برادر مرتضوی خودش مستقلا کارش را آغاز کند. مگر در زمان صدر اسلام رسانه عمومی داشتیم که حالا داشته باشیم؟. یک سلمان حبشی بود که به وقت نماز اذان می گفت- حالا هم می توانیم همین نقش را بدهیم به یکی از جماعت کثیری که درایران اسلامی نوحه خوان شده اند. خودمان که خوب می دانیم ما درایران، رقاص و آواز خوان کم نداریم! فقط اشکالشان این است که چندان خوب نمی رقصند و گاه خیلی بد می خوانند.

|

1 Comments:

  • یعنی همون سنگ پای قزوین که خودتون گفتین خدا رو شکر روسفید روسفید شده.

    By Blogger Loobia, at 7:15 PM  

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com