تلخ نویسی های لقمانعلی:

Saturday, March 01, 2008

درباره یک بزرگداشت در تهران!

درهمایشی که برای بزرگداشت صد سالگی آقای فلسفی درتهران بر گزار شد، به غیر از رئیس جمهور و ولایت فقیه، بقیه سر دمداران شرکت کرده و حرفهای اندکی خنده دارزده اند. حدادعادل گفت « مرحوم فلسفی یک سرمایه بزرگ برای کشور است و باید کاری کنیم که این سرمایه باقی بماند و برای جامعه سودآوری داشته باشد» که من دروغ چرا منظورش را اصلا نمی فهمم. و باز اندکی بعد می گوید که «ما نیازمند بزرگداشت او هستیم تا اسرار توفیق او را بشناسیم و به کار بگیریم» و دیگران هم به همین نحو، به بهانه بزرگداشت صد سالگی فلسفی نه فقط حرفهای خنده دار زدند بلکه از کسانی تجلیل کردند که درحساس ترین برهه های تاریخی ما نقش شان را برای تداوم اندیشه سرکوبگر در ایران ایفا کرده بودند. شیخ فضل الله و ابوالقاسم کاشانی تنها دو نمونه اند. درخصوص فلسفی، نکته ای که نگفته بودند به بعضی از « کشفیات» ایشان مربوط می شد.
گویا در منبری گفته بود که نمی دانم به چه زبانی، « کمو» یعنی « خدا» و« نیست» هم که یعنی نیست، پس « کمونیست» هم یعنی « خدانیست».اگر این روایت راست باشد معلوم نیست چرا نصف اش به آن زبان دیگر است و نصف دیگر، هم فارسی است؟ آموزش از این بیشتر!
و هم چنین نقل است که در منبر دیگری درشرایط خیلی حساسی، گفته بود ای مردم، یعنی شما از مورچه ها هم کمترید! مورچه ها شاه دارند و شما گذاشته اید که شاه شما از مملکت برود! آن وقت آقای ناطق نوری « طرح مسائل اخلاقي با شيوه نو و بهره گيري از آخرين نظريات علمي و آخرين فتاواي علما را از ويژگي هاي بارز مرحوم فلسفي برشمرد». به گفته هاشمی، مرحوم فلسفی« درخصوص مسائل کشور هم اجتهاد داشت»
کل مطلب را خودتان درلینک بالا بخوانید تا مشاهده کنید که چرا دروغ گوئی درایران جزو وظایف شرعی دولتمردان درآمده است!

Labels:

|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com