تلخ نویسی های لقمانعلی:

Friday, January 28, 2005

جهانی شدن حکومت اسلامی


ازدوحال خارج نیست، یا من دارم مخبٌط می شوم و یا بقیه دنیا. یك وقتی بود كه حتی اگر خنده دارترین و شیرین ترین لطیفه های دنیا را می خواندم یا می شنیدم دلم می خواست بزنم زیر گریه، ولی الان مدتی است هر چه كه می خوانم ویا می شنوم بنظرم خنده دار می آید . می گوئید نه، امتحان می كنیم:
« دانشمندان انگلیسی موفق شده اند كه مغز یك زنبور را به زنبور دیگر پیوند بزنند... در اثر این پیوند مجموعة اطلاعات و خاطرات موجود در مغز زنبور اول به زنبور دوم منتقل شده است» ( رسالت، 6 اسفند 1370، ص 12).
قبل از اینكه انگشت اشاره را به دماغ مباركتان بچسبانیدو بگوئید، اینجای بابای دروغگو ! به عرض تان برسانم كه:
« علت این نتیجه گیری این است كه زنبور دریافت كننده مغز پیوندی پس از بهبودی توانسته است با استفاده از خاطرات و اطلاعات موجود در مغز پیوندی به كندوی زنبور قبلی بر گردد» (همانجا).
حالا اینكه زنبور بیچاره خودش چقدر است كه مغزش باشد، و این مغزهای سرسوزنی را چگونه و چرا بهم پیوند زده اند نكته ایست كه نه من جوابش را می دانم و نه روزنامة رسالت و از همه مهمتر نه به من مربوط است و نه به شما. همین بس كه:
«عمل جراحی با امكانات بسیار ظریف جراحی انجام گرفته است» ( همانجا)
این هم در گزارش روشن نشده است كه بر سر زنبور بی مغز چه آمده است ؟ بعنوان آدمی كه از زمان تولد از زنبور می ترسیده، امیدوارم كه زنبور بی مغز را به امان خدا ول نكرده باشند كه با این بی مغزی كار دست آدمهای ترسوئی مثل من می دهد. بگذریم.
اگر چه خودم هیچگاه دین و مذهب درست و حسابی نداشته ام ولی خدا را شاهد می گیرم كه همیشه به دین و مذهب دیگران احترام گذاشته ام . بااین حساب، غرضم به هیچ وجه خدا ی ناكرده بی احترامی نیست. لابد می دانید، و اگر نمی دانید، پس بدانید كه این روزها یكی از موضوعات بحث برانگیز در نشریات داخلی در ارتباط با چگونگی ظهور حضرت قائم ( ع) است كه به مناسبت 15 شعبان بازارش گرم شده است.
آیت اله امینی كه در مجلس خبرگان هستند و حتما در مسائل مربوط به اسلام خبره گی دارند با زحمات زیاد و طاقت فرسا و تحقیق در اسناد و مدارك معتبر و قابل وثوق به نتایج قابل توجهی رسیده اند كه به گوشه ای از آن اشاره می كنم.
‌ ‌« توقع اینكه نهضت حضرت صاحب الزمان به خودی خود و براساس معجزه انجام بگیرد صحیح نیست»( رسالت، 3 اسفند 1370، ص 14)
قبل از آنكه نگران بشوید و خدای ناكرده در باورهای تان شك كنید، اضافه كنم كه در اینكه حضرت قائم ظهور خواهند كرد تردیدی نیست. آیت اله امینی اضافه كرده اند:
« آیات قرآنی و احادیث فراوانی به صراحه دلالت دارند كه در نهایت و در ذیل تاریخ انسانیت، اسلام به همه جهانیان غلبه می كند» ( همانجا).
اگرچه فهم این عبارت برای بنده سخت و دشوار است ولی امیدوارم كه بر خلاف بنده شما بدانید كه « در ذیل تاریخ انسانیت» تقریبا كدام مقطع خواهد بود. با این همه این را اضافه كنم كه اگر چه در تشكیل حكومت اسلامی در همة جهان، مخصوصا در كشورهای اروپائی و امریكای شمالی تردیدی نیست و لی اینكه این « غلبه حكومت اسلامی بر همه جهانیان » به دست چه كسی بنا خواهد شد، مطلبی نیست كه مسلمانان در آن باره اتفاق نظر داشته باشند. به عقیده آیت اله امینی شیعیان معتقدند كه رهبری به دست فرزند بلا فصل امام حسن عسگری (ع) خواهد بود در حالیكه سنی ها كه از قرار با علی (ع) و خانواده اش چندان خوب نیستند، براین باورند كه یكی از فرزندان پیغمبر ظهور خواهد كرد.
به این ترتیب ملاحظه می فرمائید كه جهانی شدن حكومت اسلامی در واقع حكم آش كشك خاله را پیدا می كند وبه علاوه بهتر است آنانی كه از دست حكومت اسلامی ایران مجبور به ترك ایران شده اند از همین حالا در فكر باشند تا در یكی از كرات آسمانی پناهندگی سیاسی بگیرند. بهر ترتیب، رهبری این غلبه به دست هر كسی كه باشد: « از روایات استفاده می شود كه آن حضرت به وسیله جنگ این كار را انجام خواهند دادو بایستی با قتال پیروزی نهائی حاصل شود» ( همانجا). و بعلاوه و از همه مهمتر ،« تعبیری در روایات هست كه مسلمانان بایستی ماهها عرق بریزند و خونریزی شود تا در میانه جنگ و جدال پیروزی اسلام وحاكمیت آن بر جهانیان میسر شود» (‌ همانجا».البته كاری به این ندارم كه به قول خودشان، جانشین های پیغمبر و امام زمان 8 سال تمام با صدام جنگیدند و بالاخره هم نتوانستند حكومت اسلامی را بر كشور كوچك عراق غلبه بدهند. حالاچگونه تنها با ماهها عرق ریختن ، تمام دنیا، از جمله كشورهای سوئد، نروژ، و دانمارك .... حكومت اسلامی پیدا می كنند، آنهم بدون اینكه معجزه ای در كار باشد، نكته ایست كه آیت اله امینی بی پاسخ می گذارند. به گمان بنده كه در این باره اصلا تحقیقی نكرده ام و بعلاوه از روایات هم كاملا بی خبرم، این ادعای آیت اله امینی درست نیست. البته اگر معجزه می شد، خوب یك چیزی ، كه متاسفانه قرار نیست این طور بشود.
آیت اله امینی كه با دقت و موشكافی خاص اعضای مجلس خبرگان مو را از ماست می كشند، از دیگر جنبه ها غافل نیستند و به ویژه به مشكلات عملی جنگی كه در پیش است توجه دارند. برای نمونه اضافه می كنند كه یك میلیارد مسلمان در برابر 6 میلیارد مشرك و كافر قرار گرفته است كه از بدشانسی و با تقلب و دروغ گوئی و ریا:
« از احاظ علوم و صنایع نظامی و تجربیات علمی بر همه مسلمین مقدم هستند ( استغفراله !) و پیشرفته ترین سلاحهای جنگی در اختیار آنان قرار دارد» ( همانجا)
به این ترتیب چند سئوال مطرح می شودكه باید به آنان جواب گفت. اگر با ظهور حضرت قرار باشد با جنگ و قیام بر پا شود آیا با این سلاحهای وابسته به كشورهای استكباری كه مسلمین و به ویژه جمهوری عوضی اسلامی ایران از بازارهای دست اول و دوم جهان تهیه می كند، می توان حكومت ها را تسخیر كرد؟ و اگر كره شمالی و چین و اسرائیل و برزیل در میانه راه بخواهند به دولت اسلامی ایران كلك بزنند و رهبری انقلاب جهانی را به دست بگیرند، آنگاه تكلیف چه می شود؟ جواب آیت اله امینی به راستی جواب دندان شكنی است: « به نظر من این مسئله از مشكلات عمدة حكومت اسلامی است » ( همانجا)
مضافا اینكه :
« بر قراری حكومت عدل اسلامی در همة جهان با این شرایط به نظر بسیار مشكل می آید » ( همانجا)
البته آنقدر ها كه می گویند نباید مشكل باشد چون كمی پائین تر می فرمایند :
« انقلاب اسلامی ایران نوید بخش پیروزی حتمی مسلمین است »‌(‌همانجا)
لازم به ذكر است كه این احتمال جدی وجود دارد كه بانك جهانی و یا صندوق بین المللی پول كه به دست كفّار و عوامل استكبار ی اداره می شوند ، بكوشند چوب لای چرخ جمهوری عوضی اسلامی ایران بگذارند. با این همه باید یادآوری كنم كه از جنبه های واقع بینانة فرمایشات آیت اله امینی نباید غافل ماند :
« ابتدای امر خود من نیز این طور فكر می كردم كه ظهور حضرت بایستی خیلی طول بكشد زیرا همه چیز باید آماده باشد »‌( همانجا)
آنچه را كه تلویحا گفته اند و شمارا نمی دانم ولی بنده با آن صد در صد مخالفم اینكه ، پس از تجربه چندین سالة جمهوری عوضی اسلامی ایران ، بطور كلی منكر پیدایش و برقراری حكومت عدل اسلامی در همة جهان شده اند كه با این شرایط « به نظر بسیار مشكل می آید ». البته مستقل از مسئله ظهور ، آیت اله امینی به نكته دیگری هم اشاره كرده اند كه به راستی موجب گیجی امت حزب الله شده است ، چون نمی دانند وقتی به یك دیگر می رسند چه باید بكنند ؟ آیا باید به همدیگر تبریك بگویند و یا تسلیت . گفته اند كه در مسافرت های گوناگونی كه به كشورهای تازه مسلمان شده داشته اند از نو مسلمانها دلیل مسلمان شدنشان را پرسیدند :
« حتی یك مورد هم وجود نداشت كه با مطالعه دلایل عقلی اثبات صانع و یا نبٌوت پیامبر ( ص) ایمان آورده باشند »
بلكه همگی می گفتند :
« وضعی كه ایران در مقابل استكبار جهانی [ مخصوصا بانك جهانی و صندوق بین المللی پول ] پیش گرفته ، باعث زایش و علاقة آنان به اسلام بوده است » ( همانجا ، داخل دو كمانه را افزوده ام )
به عقیدة من ، بهترین كاری كه امت حزب الله می تواند بكند و یا باید بكند اینكه به یكدیگر در پیوند با سخنان داهیانة آیت اله امینی تبریك و تسلیت بگویند.
با این وجود اینكه امت حزب الله چه خواهد كرد به من مربوط نیست.


|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com