تلخ نویسی های لقمانعلی:

Thursday, April 28, 2005

«شیلنگ آباد» بی آب!

آقای عبدالله کعبی نماینده مقام معظم رهبری در میان مردم آبادان در زالزالک هفتم در نطق پیش از دستورش حرفهائی زده است که نمی دانم جدی است یا او هم خواسته سربه سر زالزالک هفتم بگذارد.
« امروز استاني كه از هشتاد درصد نفت و گاز و سي درصد آب روان كشور، چندين سد و صدها هزار هكتار زمين حاصلخيز، دريا و بنادر فعال و تعداد بي‌شماري از شركت‌ها و موسسات توليدي و صنعتي برخودار است مردم آن در آتش فقر و بيكاري می سوزند. جوانان آنان با عفريت بيكاري مواجه و بلكه از نيازهاي اوليه بشر از جمله آب شرب سالم بي‌بهره‌اند»
اندکی بعد می گوید، « آيا بايد فرياد العطش مردم آبادان – شيلنگ آباد – غزانيه و ... به افلاك برسد و بشنوند و برخي به دنبال انتقال آب سرشاخه‌هاي كارون براي محصولات لوكس كشاورزي هستند»
همه چیز به کنار، من نمی فهمم این منطقه ای که آب ندارد پس چرا نامش را گذاشته اید شیلنگ آباد؟
اصلا درست است که مردم این منطقه وقتی آب شرب ندارند، شیلنگ داشته باشند؟ آیا این مصداق، تلف کردن منابع مالی بیت المال مسلمین نیست؟ ثانیا، وقتی آبی در بساط نیست، چرا اسم این منطقه را « شیلنگ آب اد» عوض نمی کنند؟ یعنی چی، به آنجا می گویند « شیلنگ آب اد». مگر می شود آب نباشد ولی آبادی باشد؟
از سوی دیگر، زالزالک هفتم که دست به بذل و بخشش اش خیلی خوب است آیا نمی تواند اندکی از صندوق ذخیره ارزی برداشت کرده و برای مردم شریف این منطقه ازیک کشور اسلامی پپسی کولا و یا حداقل کوکاکولا وارد کند که مردم با گلوی تشنه « فریاد» نزنند. هر دفعه که من سر بچه های خودم فریاد می زنم گلویم خشک می شود و باید یک جرعه آب و یا پپسی کولا بنوشم تا تارهای صوتی ام خراش بر ندارند. این مردم شریف چه گناهی کرده اند که این حداقل از آنها دریغ می شود؟
ایشان در ضمن از « تحریک پذیری بالای» منطقه حرف می زند: « متاسفانه حكايت از ظرفيت بالاي تحريك‌پذيري مردم منطقه دارد». آیا نباید به اطلاع دیگر نمایندگان مقام معظم رهبری در زالزالک هفتم برسانند که چه کسانی با عدم رعایت حجاب اسلامی باعث « تحریک» این مردم تشنه لب می شوند! آیا تحریک مردم تشته اصولا کار درستی هست!
هم صدا با رادیوهای استکباری آقای کعبی می گوید: « به هنگام قتل و كشتار مردم به دنبال تسويه حساب نباشيم»
عجب حرف عجیبی! کدام قتل و کشتار!! پس در کدام زمان باید زعمای قوم در تهران و در زالزالک هفتم با یک دیگر تصفیه حساب کنند؟
البته ایشان با این پیشنهاد به جا نطق اش را تمام می کند که «لذا از دولت جمهوري اسلامي مي‌خواهم براي رفع عاجل و فوري نارسايي‌ها و تنگناهايي كه مردم را از جان خود سير كرده است و با عنايت به افزايش چشمگير درآمدهاي نفتي در سنوات اخير حداقل مبلغ يك ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي برداشت و براي جبران عقب ماندگي‌هاي مناطق آسيب‌پذير استان خوزستان تخصيص دهد»
من هم با ایشان موافقم.
با این حداقل یک میلیارددلار می توان چند تا کارخانه تولید پپسی کولا در این منطقه ساخت که مردم شریف آبادان و مناطق هم جوار بتوانند وقتی با « قتل وکشتار» روبرو می شوند، و می خواهند فریاد بزنند، گلوی شان را تازه کنند که گرفتاری های صوتی اضافی پیدا نکنند....
برای همین است که من هم چنان معتقدم زالزالک هفتم بهترین زالزالک دنیاست...

|

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com