تلخ نویسی های لقمانعلی:

Monday, March 15, 2010

« پول های» حاج محسن و دودول عمه خانم!

عمه خانم پرسید لقمان این مردک به چه زبونی حرف می زنه گفتم عمه خانم کدوم مردک گفت این حاج محسن رضائی رو می گم که می گه « به جای پول‌های تورمی، پول‌های درآمدی به مردم بدهید». این حرف یعنی چی! مخصوصا وقتی می گه که «پول‌های تورمی، بیكاری را افزایش و تورم را بالا می‌برد، در حالی كه پول‌های در آمدی بیكاری را كاهش داده و تورم را پایین می‌آورد» گفتم عمه خانم شما این بابا رو خیلی جدی نگیرین احتمالا خودش هم نمی فهمه چی می گه ولی فکر می کنم منظورش اینه که اگه مردم کار داشته باشن و تولید زیاد بشه، و اگرتوی اقتصاد موانع دیگه هم برطرف بشه که پول دارا به جای این که پول هاشون را ببرن توی دوبی و اونجا آپارتمان و مغازه و گاراژ بخرن یا ببرن به اقتصاد مستمند کانادا کمک کنن توی خود ایرون نه این که ببرنش توی زمین و خونه سازی بلکه برای افزایش تولید سرمایه گذاری بکنن و اگر مملکت کارهاش حساب و کتاب داشته باشه و هرکس را بیخود نگیرن، و این همه قطاع الطریقی که الان توی این ادارات و سازمانها صددرصد اسلامی جا خوش کرده اند و دارن مال و اموال مملکتو می چاپن، اون جاها نباشن و دفتر مقام رهبری توی همه کارها دخالت نکنه و این همه مفت خور هم دوروبرش نباشن، و اگر شورای نکبتی نگهبان اجازه بده انتخابات مملکت معنی دار بشه و توی انتخابات تقلب نشه و مراجع محترم تقلید هم خفه خون بگیرن و این قده زر نزنن، و اگرسپاه چنگالهاش رو از روی گلوی اقتصاد برداره، و اگرروزنامه ها آزاد باشن که بتونن اطلاع رسانی بکنن، و اگریه مشت ندید بدید بی سواد قاضی و قاضی القضات نباشن و کارهای مملکت بیفته روی مسیر قانون، خوب طبیعتا تورم هم می آید پائین.... عمه خانم زد زیر خنده. گفتم چی گفتم که این قده خنده دار بود! گفت یعنی تو می گی اگه من یک جفت تخم داشته باشم اندازه دو تا انارساوه و نیم متر هم دول به جای این که عمه تو باشم می شم عموی تو....
دیدم دروغ چرا، حق با عمه خانمه.

|

1 Comments:

  • فقط واسه اینکه بدونی این دکتر چمحسن)(دکترای اقتصاد) چقدر از اقتصاد سر در میاره: یکی دو ماه پیش در سیما مصاحبه میکرد در مورد بحران اقتصادی آمریکاگفت که علت آن وام دادن بانکهابا نرخ"ساب_پرایم" است. خبرنگار پرسید یعنی چه نرخی؟ دکتر فرمود: یعنی با نرخ "انسانهای ماقبل بدوی!! معلومه آقای دکتر این اصظلاح اقتصادی ترم اول فوق دیپلم!! رشته اقتصاد را قبلا ندیده و از دیکشنری حییم کمک گرفته است. باور کن من اگه اینو به چشم خودم ندیده بودم باور نمیکردم و فکر میکردم براش جوک درست کرده اند

    By Blogger Unknown, at 5:11 AM  

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com