تلخ نویسی های لقمانعلی:

Friday, March 19, 2010

خانم رجبی: کمک!

نمی دونم از دست سیاست مردان ایران به کجا شکایت ببرم؟ چند سالی بود که با اندکی شیطنت حرفها و دیدگاههاشون را پیچ و تاب می دادم و به گمان خودم داشتم « تلخ نویسی» می کردم. الان مدتیه که خود این آقایون آن قدر با زبان کنایه و طنز فرمایش می کنند که من هر چه زورمیزنم نمی تونم چیزی را تاب بدم.
به عنوان نمونه خودتون بخونید که آقای احمدی نژاد چگونه آقای « گودرزی» را با آقای « شقایقی» فامیل کرده است:
«یارانه‌ها باید موجب بالا رفتن فن‌آوری، کاهش مصرف، پایین آمدن قیمت تمام شده کالا و افزایش کیفیت کالاها شود اما در کشورمان نتیجه معکوس داشته است»
احتمال اول: احمدی نژاد اصلن نمی دونه یارانه چیه. خوردنیه یا پوشیدنیه یا چی؟ یکی بهش گفته برو و این حرفا رو بزن و اون هم اومد و بدون این که فکر بکنه گفته یارانه باید باعث بالارفتن فن آوری بشه؟ خوب چرا و با چه استدلالی؟ کاهش مصرف رو به احمدی نژاد می بخشم چون می دونم او حساب و کتابش خرابه می خواس بگه افزایش مصرف، گفته کاهش- البته وقتی که یارانه ها رو برداشتند، مصرف خود بخود کاهش پیدا می کنه. یارانه باید باعث پائین اومدن قیمت تمام شده بشه و کیفیت کالا را بهتر کنه! این ها که با یک دیگررابطه ای ندارن! پیشتر گفتم همه اینها نشانه وابسته کردن آقای «گودرزی» به آقای «شقایقی» است.
احتمال دوم: احتمالا به احمدی نژاد گفتن بیاد و حرفای دیگه ای بزنه ولی چون احمدی نژاد نمی تونه دورغ نگه هرچه که مشاوراش گفتن رو برعکس کرده که به مکتب اعتقادی خودش وفادار مونده باشه....
احتمال سوم، احمدی نژاد به زبان ساکنان کره مریخ حرف می زنه و من و امثال من نمی فهمیم که این « نابغه هزاره سوم» به واقع چی می گه! فقط باید خانم رجبی ایشون رو بیشتر کشف کنن.
غیر از این سه احتمال، من که عقلم قد نمی ده.... یادم باشه ازدوستم که فکر می کنه اقتصادش از کینز و مارکس و فریدمن هم بهتره بپرسم

|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com