تلخ نویسی های لقمانعلی:

Sunday, January 30, 2005

ایران در ده سال پیش!

»مطلب زیر را ده سال پیش نوشتم ولی با این وصف، خیلی از نکته هایش به شرایط امروز ایران هم مربوط می شود. سرسری نگاهی بکنید بد نیست. لقمانعلی»
هر چه مي خواهيد بگوئيد، من دارم يواش يواش به راه راست هدايت مي شوم و روز به روز علاقه و احترامم به مقام منيع ولايت بيشتر
وبيشتر مي شود. از لابلاي نشرياتي كه گاه و بي گاه به دست من مي رسند رهنمودهاي روح نواز ايشان به راستي حال مرا جا مي آورد. بي اختيار لبخندي حاكي از رضايت بر لبهايم مي نشيند و توي دلم مي گويم تا كور شود هر آنكه نتواند ديد. من علت دشمني و كينه ورزي بانك جهاني و صندوق بين المللي پول را با جمهوري اسلامي ايران مي فهمم، آنچه كه نمي فهمم حرف وسخن معدودي عناصر ناباب و نظرتنگ است كه در ايران و بيرون از ايران چشم ديدن پيشرفت هاي حيرت آور ايران را ندارند.
بانك جهاني به عنوان يك حركت سياسي كه ربطي به وضعيت رضايت بخش اقتصادي ايران ندارد وضع مالي ايران را وخيم اعلام كرده است. موسسات مالي بين المللي كه همگي در كنترل طرفدارات وهمفكران سلمان رشدي هستند و بعضاء با پولي كه او از فروش كتاب "آيه هاي شيطاني"‌به دست آورده مي چرخند، براي مدتي اسناد اعتباري صادره از سوي بانك مركزي جمهوري اسلامي را فاقد اعتبار اعلام كردند. بانك مركزي هم بدون اينكه رسما اعلام كند وبرا ي اينكه دست عوامل شرق و غرب را از اقتصاد ايرا ن كوتاه كند با يك اقدام انقلابي براي تجار زحمتكش و تحت ستم مضاعف ايرا ن اعتبار اسنادي صادر نمي كند. رئيس بانك مركزي كه در معيت نماينده صندوق بين المللي پول از مراسم برگزاري نماز وحشت در بانك مركزي بر مي گشت، با عصبانيت به خبرنگار جمهوري اسلامي گفت:
هدف ما اين است كه عرضة اسناد اعتباري ايران را در بازارهاي مالي جهان كاهش بدهيم و مطئنيم كه به تبعيت از قوانين بازار (ع) قيمت شان بالا خواهد رفت و آن وقت بانكهاي جهاني بايد منت مارا بكشند كه تعادل را در بازارهاي مالي برقرار كنيم.
آقاي رئيس جمهور هم در يك مصاحبه مطبوعاتي مژده داد كه برنامه اول توسعه با موفقيت چشمگيري اجرا شده است و افزود: با افتخار اعلام مي كنم كه ايران تنها كشوري است كه تورم قيمت ها درآن منفي است. قيمت گوشت و شير به حدي پائين آمده است كه ما در حال حاضر نگران افزايش بي رويه مصرف گوشت وشير در ايران هستيم كه براي سلامت مردم مسلمان ايران مضر است و ممكن است باعث افزايش بيماري هاي قلبي و يا چاقي بشود. البته انواع مختلف دارو فراوان و به ارزاني در اختيار همگان قرار دارد و از اين بابت نگراني نداريم. با اين وصف ، بهتر است كه امت هميشه در صحنه ايران اسلامي به جد در خوردن گوشت امساك كنند، چون پيشگيري بسي بهتر از درمان است. در پيوند با آموزش و پرورش رشد چشمگيري داشته ايم:
" شماره كساني كه تحت آموزش قرآن قرارگرفته اند از 6 ميليون نفر درسال 67 به 17 ميليون نفر افزايش يافته است"[i]
با اينهمه چرا استكبار جهاني و عواملش با ايران اسلامي مخالفت مي كنند؟ معلوم است. به گفته رهبر با فضيلت انقلاب اسلامي:
" مستكبران و دشمنان به كمين نشسته از اينكه ملت ايران دست آنها را از سرزمين خود كوتاه كرده است، خشمگين و عصباني هستند"[ii]
حرف ايشان را قبول نداريد! مجبورم سند رو كنم تا رويتان كم بشود:
به " بازار عربها" روبروي شمس العماره سر بزنيد، تنها چيزي كه در اين بازار نيست بنجلهاي خارجي است. حتي يك عدد شلوار كره اي گير نمي آيد! هيچ يك از آنهمه پيراهن هاي رنگارنگ محصول تايوان و تركيه و پاكستان نيست! البته كه تا دلتان بخواهد مي توانيد براي نورچشمان خودتان اسباب بازي بخريد ولي هيچكدامش " ساخت چين " و يا هنگ كنگ نيست!
بعد از آن بازار بيائيد بيرون. در خيابان هاي دور وبر حتي يك دلال دارو پيدا نمي كنيد كه اسم همة داروها را از بر باشد. تو گوئي كه آب شده و به زمين فرو رفته اند. با اين وصف تعجب آور است كه حتي وزير بهداري در تلويزيون دولتي مي گويد كه به تربت امام راحل قسم كه خود من، مجبور شدم داروي قلبي مادرم را از ناصرخسرو به قيمت گزاف تهيه كنم.... هيچكس هم ظاهرأ نيست تا به او بگويد: آقاي وزير، اين دنيا به كنار، آن دنيا جواب اين افترا و دروغ را چگونه مي دهي؟ باري،
اگر حوصله داريد همين جور قدم زنان خودتان را برسانيد به خيابان فردوسي، روبروي سفارت انگليس. اگر يك نفر دلال ارز ديديد كه با يك كيف چرمي ويك ماشين حساب و مقداري " فتو كپي دلار‎" راه را بند آورده بود، من اسمم را بر مي گردانم و منبعد مي شوم علي لقمان…. آخر انصاف هم خوب چيزي است! آنوقت دوست نمك به حرامي كه چون دو تا كلمه اقتصاد خوانده، فكر مي كند كه شده آقاي آدام اسميت، مي گفت: ايها الناس اگر مي خواهيد تورم را با چشمان خودتان مشاهده كنيد و با دستهاي خودتان لمس كنيد، برويد جلوي سفارت انگليس در تهران. آن چند هزار جوان و پير ماشين حساب به دست خود خود تورم اند…. يكي نيست به اين آقاي آدام اسميت وطني بگويد: آخر بي انصاف، زندگي اين مردم چگونه بايد بگذرد؟ همة مردم كه نمي توانند هم كارمند باشند و هم با پيكان قراضه كرايه كشي بكنند و هم شبها و نصف شبها درس خصوصي بدهند! از شاگرد خودت آقاي ديويد ريكاردو بپرس. ايران اسلامي بر اساس مزيت هاي نسبي خود كه توليد نفت باشد، در توليد و صدور نفت خام تخصص پيدا كرده است و حضرت عباسي دلارهاي نفتي را به حساب مردم هميشه در صحنه ايران بين مسئولان اسلامي كنوني و در گذشته،كراواتي حاكم سرشكن كرده است ،... عيب اين كار در چيست ؟
و اما دوست ديگري كه اصلا اقتصاد نخوانده، مي گفت كه در يكي از خيابان هاي تهران بر حسب تصادف يكي از دلالان سابق ارز را پيدا كرده از او داستان " فتو كپي دلار" را پرسيد. جوانك در حاليكه آب دهانش را قورت مي داد، گفت:
- بسمه تعالي، با درود به روان پاك بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران، اولا بنده و ديگر برادران از كار غير مولد دلالي به شدت نفرت داريم و آن را مخل زندگي اقتصادي جامعة بي طبقه توحيدي مان مي شناسيم. ما درواقع خدا وكيلي " صرافان سيار" هستيم ونه دلال ارز و اما جريان فتوكپي دلار، بر اساس اطلاعات موثق و تجربه چند تا از برادران جان بر كفي كه صراف سيار هستند. استكبار جهاني براي جمع آوري دلار از بازارهاي ايران و اعمال فشار بيشتر بر جمهوري اسلامي ايران عده اي مزودر موتور سوار را استخدام كرده است. البته اين موتور سواران نبايد با موتورسواران حزب اله كه هدفي غير از اجراي فرامين الهي نداشتند و ندارند مخلوط شود. به هر جهت، در موارد گوناگون كه همكاران زحمتكش ما دلار واقعي را در دست گرفته كوشيدند با تكان دادن آن توجه مشتريان اتوموبيل سوار را جلب كنند، اين موتور سواران مزودر مثل اجل معلق سر رسيده و همة هستي همكاران را قاپيده و بردند. طايفة زحمتكش صرافان سيار كه هميشه مانند سربازان امام زمان كوشيدند از انقلاب اسلامي حفاظت كنند اصلا مايل نيست كه براي نيرو هاي جان بر كف انتظامي دردسر درست كند. به همين دليل ستاد مركزي صرافان سيار با كسب اجازه از رئيس كل بانك مركز ي جمهوري اسلامي تصميم گرفت كه جهت مقابله با اين ترفند جديد، به جاي دلار واقعي فتوكپي دلار را در اختيار ما قرار بدهد كه هم مشتريان محترم ما بدانند ما چكاره ايم و از ما سراغ داروهاي ناياب ( مثل آسپرين ) و يا كوپن شكر و صابو ن را نگيرند كه از رويشان شرمنده بشويم و هم اينكه مزدوران استكبار جهاني درا انجام توطئه شومشان برعليه نظام ناكام بمانند.
در همين وقت مرد ميانه سالي كه يك كيف چرمي و يك ماشين حساب در دست داشت گفت:
بسمه تعالي. آنهمه سر وصدائي كه در آوردند تا جمهوري مقدس اسلامي را به جعل اسكناس خارجي متهم كنند همين بود كه برادرم خدمتتان فرمودند.
باشد. برگرديم سر سخن خودمان.
هروقت روز كه به ميدان 24 اسفند سابق برويد، پر از آدم است كه مثل مور و ملخ در هم مي لولند ولي حتي يك تن هم در گير معامله كوپن نيست. يك تابلوي دست نوشته پيدا نمي كنيد كه مشخصات كوپن را روي آن نوشته باشند!
اينها به كنار، در خيابان ها حتي يك ماشين كره اي و يا ژاپني و يا آلماني...... نيست كه همين پريروز نمره شده باشد. و اگر هم تصادفا چشمتان به يك بنز آخرين مدل بيافتد كه انگار همين ديروز نمره شده است امكان ندارد كه راننده اش ريش داشته باشد!
اگر وقت داريد وحوصله مي كنيد از خيابان ولي عصر ( پهلوي سابق ) قدم زنان به طرف تجريش برويد. در يك مغازه حتي جنس خارجي پيدا نمي كنيد. هر چه هست همه محصول كارخانجات متعددي است كه در همين 15-20 سال گذشته در گوشه و كنار ايران شروع به كار كرده اند.
برويد به "بازار صفويه "، بي اختيار به ياد سبيلهاي شاه عباس مي افتيد و دلتان مي خواهد بزنيد زير آواز....." علي گويم... علي گويم...". هيچ كدام از بلوزها، دوپيس ها و پيراهن هاي مردانه مال تركيه، كره ، و يا تايلند نيست.
آنوقت بي چشم و روها و دروغ گويان حرفه اي بر مي دارند مي نويسند كه ايران اسلامي با 61 كشور براي تعويق انداختن بدهي هايش به توافق رسيده است[iii]
بدهي ! بدهي براي چي؟ اقتصادي كه اين همه شكوفان است و تا به اين حد به توليدات داخلي متكي است، اصلا چه نيازي به قرض گرفتن دارد تا بعد در باز پرداختش مواجه با اشكال شود! تا چه رسد به اينكه از جمله به پرتغال و نيوزلند هم بدهي داشته باشد!
من يكي ترديد ندارم كه اين داستان بدهي ايران سراپا دروغ است و جعلي. از رئيس كل سابق بانك مركزي كه مسلمان تر و خداترس تر نداريم. ايشان فرموده اند: " بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران هيچ تآخيري در پرداخت هاي خود نداشته است"[iv]. البته " پرداخت هاي به تآخير افتاده مربوط به شركت هاي ايراني است"[v] كه به جاي اينكه خود راسآ اقدام كنند وجوهات را براي انتقال به طلبكاران به بانك مركزي جمهوري اسلامي سپرده اند. ما هم استخاره كرده ايم ، چون خوب نيامد اين پولها را به عوامل استكبار جهاني انتقال نداديم. همين.
توطئه ها فقط به مسائل اقتصادي محدود نمي شود. كميسيون حقوق بشر سازمان ملل بر خلاف واقعيات انكار ناپذير جامعة ايران اسلامي و دست آوردهاي جمهوري اسلامي و بر خلاف همة موازين و عرف بين المللي، قطع نامة نقص حقوق بشر در ايران را تصويب كرد. آنقدر اين دروغها را تكرار كردند تا سخن گوي وزارت امور خارجه مجبور شد با دهان روزه اعلام كند:" در ايران زنداني سياسي وجود ندارد"و " هيچ فردي به دليل ابراز عقيده دستگير نمي شود"[vi] حرف ايشان را قبول نداريد؟ آيت اله يزدي، رئيس وقت قوه قضائيه كه با دهان روزه دروغ نمي گويند:" در جمهوري اسلامي ايران حتي يك زنداني صرفا به دليل داشتن عقيده خود در بازداشت بسر نمي برد"[vii] البته اگر "عقيده خودش" با عقيده ما فرق كند ويا جور در نيايد، اين جا ديگر وضع فرق مي كند. ما دستور قرآني داريم كه با مفسدين في الارض چگونه بر خورد كنيم و چون يك حكومت و حاكميت الهي و آسماني هم هستيم، براي ما اهميتي ندارد كه بندگان روسياه خدا در بارة ما چه مي گويند. ما كه براي مردم اين دنيا جمهوري مقدس اسلامي را تشكيل نداده ايم. واقعيت اين است كه : " اگر قرار باشد يك كشور در دنيا وجود داشته باشد به حقوق انسانها احترام بگذارد و آن را رعايت كند، نظام جمهوري اسلامي است چرا كه اسلام ارزش فوق العاده اي براي انسانها قائل است"[viii]
سرمقاله نويس " رسالت" هم براي اينكه از قافله عقب نماند پس از يك خروار فحش چارواداري كه مي دهد اين حقيقت مسلم را مي گويد كه " ملت ما حق را در وحيائي كردن امور حقوقي خود جستجو مي كند و تمام هستي خود را براي اين حقيقت زيبا و روشن گذاشته است"[ix] و سپس با منتهاي صداقت و راستگوئي مي پردازد به نقص حقوق بشر در سرزمين هاي استكباري و مي نويسد: " در فرانسه مهد آزادي و تمدن يك دختر بچه حق ندارد يك پارچه روي سر خو د بگذارد"[x]. در حاليكه در جمهوري اسلامي ايران كه مهد آزادي هم نيست و تمدني هم ندارد، دخترها و زنها با منتهاي عشق و علاقه و منت و با اعتقاد و به اصرار خودشان روسري به سر مي گذارندو حتي شعار اسلامي "يا روسري يا توسري" را خود خانمها ساخته اند. خانمها در ايران اصرار دارند كه دولت اسلامي اجازه بدهد همه زنها و دخترها و حتي مردها چادر به سرشان كنند يا حداقل اجازه داشته باشند هنگام خوابيدن با مقنعه بخوابند. علاقه دخترها و زنهاي ايراني به چادر به حدي است كه حتي كارشناسان اقتصادي رژيم را به فكر انداخته است كه با بستن عوارض سنگين بر چادر كسري بودجه دولت را تخفيف بدهند. اين آگاهان معتقدند كه به علت علاقه قلبي خانمها به چادر اين عوارض مي تواند منبع درآمد قابل توجه اي براي جمهوري اسلامي باشد. تا آنجا كه گزارشگر مي داند جمهوري اسلامي هنوز به اين خواسته زنان پاسخ مثبت نداده است.
معترضه عرض كنم، دليل اصلي اين امر كه مسئولان و حاميان جمهوري اسلامي هميشه و در هر موقعيتي حقيقت و همة حقيقت را مي گويند اين است كه به اين رهنمود شبه امام به جد باور دارندكه :" حق را بگوئيد. كتمان نكنيد اگر چيزي به نظرتان حق بود، او را آنجائي كه بايد بيان كرد، بيان كنيد. حق را مكتوم نگه نداريد. بدبختي هاي جوامع آن وقتي شد كه زبان دارها حق را پنهان كردندو احيانا باطل را آشكار كردند، يا باطل را به جاي حق گذاشتند"[xi].
من هيچي، وقتي شبه امام اين عبارت را با دهان روزه در روز 21 رمضان به زبان مي آورد، آيا امكان دارد در بارة اوضاع ايران ويا اوضاع زنداني ها در ايران باطل را به جاي حق بگذارد؟ يا وقتي يكي از مسئولان حكومتي مي گويد:" بايد در كتب درسي، فيلمهاي سينمائي و سريالهاي تلويزيوني ياد ونام شهيد و فرهنگ شهادت را ترويج كرد"[xii].
آيا هنوز هم شك داريد كه " اسلام ارزش فوق العاده اي براي انسانها قائل است"، به گفته سرپرست بنياد شهيد:" ما حرفي براي گفتن نداريم. ما داريم شعار مي دهيم. من خودم را عرض مي كنم. ما نشسته ايم كنار سفرة آنها داريم حرف مي زنيم. حرف اصلي را آنها (شهدا) زدند وكار اصلي را آنها كردند"[xiii].
اين يكي ديگر تفسيرش با خودتان[xiv]

[i] به نقل از تدبير، شماره 31، اردبيهشت 1372، ص 63. اين توضيح ضروري را بدهم كه به غير از آنچه كه به طور مستقيم نقل مي شود، مسئوليت بقيه مطالب با گزارشگر است. در سرتاسر متن هر آنچه كه در داخل دو كمانه () بيايد از من است.
[ii] همانجا، ص 62.
[iii] به نقل از ابوالحسن مهر آبادي: واقعيت رشد اقتصادي و بدهي خارجي، ايران فردا، شماره 12، فروردين- اردبيهشت 1373، ص 26.
[iv] رسالت، 23 اسفند 1373، ص 15
[v] همانجا
[vi] رسالت 30 بهمن 1372، ص 2.
[vii] رسالت ، 2 اسفند 1372، ص 2.
[viii] همانجا.
[ix] رسالت، 2 اسفند 1372، ص 1و 16.
[x] همانجا، ص 16.
[xi] رسالت، 14 اسفند 1372، ص 5.
[xii] رسالت، 21 اسفند 1372، ص 12.
[xiii] همانجا.
[xiv] چون سيزده نحس است خواستم از نحسي 13 در بيايم.

|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com