تلخ نویسی های لقمانعلی:

Saturday, March 12, 2005

زالزالک هفتم و بودجه بندی اسلامی

مدتی قبل وقتی در یک نوشته دیگرمدعی شدم که زالزالک هفتم بهترین زالزالک دنیاست چند تا از دوستان دور ونزدیک به من ایراد گرفتند که دارم برای زالزالک هفتم تبلیغ می کنم. حتی با گوشهای مبارک خودم شنیدم که یکی از دوستان به یکی دیگر می گفت که حیف، لقمانعلی سر پیری به استخدام جمهوری عوضی اسلامی درآمده و « رژیمی» شده والی اصلن دلیلی ندارد که این گونه از زالزالک هفتم تعریف کند. به روی خودم نیاوردم. ما از زمان اردشیر دراز دست و داریوش دراز گوش به همین شیوه جواب دیگران را داده ایم. مگر مزدک و یارانش را « اجابر و اوباشی در خدمت بیگانگان» نخوانده ایم.
باور بفرمائید از این نظر ما خیلی اصیل ایم. قبل از این که بفهمیم که می شود گردن دیگران را به خاطر عقاید اشتراکی زد، گردن شان را به خاطر بابی بودن می زدیم- پیرمردهائی مثل من باید یادشان باشد! برخلاف تهمت فدائیان نیم پهلوی که به شکل و بشیره های گوناگونی در می آیند هدف من نه نادیده گرفتن ستم بر اقلیت های مذهبی در شرایط امروز ایران، بلکه اشاره به تداوم این بربریت در همه ادوار تاریخی ماست. این خر مردرندی است که کسی گمان می کند می تواند پشت فجایع بسیار زیاد استبداد فقاهتی سنگر بگیرد و آن وقت همین فجایع گیرم به مقیاس کمتر را در همین مملکت در دوره های دیگر ماست مالی کند.
تازه مای خارج نشین مگر چی مان از حکومت های مان کمتر است.مگر نمی گویند « خلایق هر چه لایق»... و الان که الحمدالله امکانات ما خیلی زیاد شده. باهرکس که اندکی چپ می افتیم طرف اگر نوکر رژیم نباشد حتما برای امریکا کار می کند و اگر امریکائی نباشد لابد از ماموران نیمه وقت ام آی سیکس است. از همه این ها مهم تر، خدا پدرروسها را بیامرزد که سازمان کی جی بی رادرست کردندو ما توانستیم تا موقعی که شوروی سابق وجود داشت کلی « جاسوس شوروی ها» را در ایران دستگیر کنیم. الان که نه آن سیستم وجود دارد و نه آن سازمان، ولی هنوزوقتی نوشته های خیلی از «بزرگان» فرهنگی مارا می خوانید می بینید که این حضرات کشف کرده اند که ریشه استبداد درایران اگر تقصیر روسها، امریکائی ها و انگلیسی ها نباشد، حتماتقصیرآلمانی هاست. روایت اش هم این گونه است که اگر این آلمانی های نالوطی کارل مارکس را ازآلمان بیرون نمی کردند او هم نمی رفت به انگلیس و چون بیکارهم بود در کتابخانه موزه بریتانیا نشست وچند تا کتاب بی خود نوشت که به قول زنده یاد رحیمی، همه اش معلوم شد غلط است و یا اگر فرمایش آقای منتظری درست باشد که دلیلی ندارد نباشد، ما خودمان در قم این کتاب رابررسی کردیم و دیدیم که هیچ چیز تازه ندارد. ولی« بزرگان» فرهنگی ما کشف کرده اند که اتفاقا علت استبداد در ایران این است که بعضی از ایرانی ها ادعا می کنند که از عقاید کارل مارکس دنباله روی می کنند و همین ها هستند که باعث وجود استبداد درایران اند. به نظر من تردیدی ندارد که حتی پدربزرگهای همین چپ ها به زمان محمد شاه قاجار باعث شده بودند که جامعه ایران استبدادی باشد! تازه ترین مقاله در این زمینه نوشته آقای قندچی است ( در سایت اخبار روز) که اندکی زیادی شیفته خودشان هستند. من البته تضمین نمی کنم که اگر مقاله اوراخواندید حتما بفهمید که ایشان حرف حساب شان چیست؟ چون دروغ چرا! تا قبر چهارقدم بیشتر راه نیست. من یکی تردید دارم که خودش هم نوشته هایش را یک بار بخواندو اگر بخواند به راستی بفهمد که دارددر باره چه موضوعی قلم می زند. من تا وقتی که این مقاله اخیر ایشان را نخوانده بودم نمی دانستم که این چپ های ایرانی نه فقط مسبب استبداد درایران که مسئول خرابی وضعیت اقتصادی در ویتنام اند و باعث شده اند که مردم ویتنام با قایق و هر تخته پاره دیگری از ویتنام فرار کنند. واقعا که این چپ های ایرانی خیلی جنس شان خراب است. شما اگر جای آقای قند چی بودید برروی این فجایع دست نمی گذاشتید! البته ایشان نگفتند ولی من مجبورم اشاره کنم که الان برای آگاهان اقتصادی مثل آقای قندچی تردیدی نمانده است که خرابی وضعیت اقتصادی ویتنام هیچ ربطی به بمباران امریکا نداشت و ندارد. تازه پس از خاتمه جنگ هم، امریکا که اصولا کشور نازنیتی است و سیاست مردان واقعا معرکه ای دارد در هیچ مقطعی از بایکوت اقتصادی برای انتقام جوئی از ویتنامی ها استفاده نکردند. به عوض نه فقط خودشان چند برابر بیشتر از طرح مارشال برای بازسازی زمین های عقیم شده از ناپالم و بمب های نارنجی به ویتنام کمک اقتصادی کردند بلکه یقه اروپائی ها را هم گرفتند که آن ها حداقل به اندازه طرح مارشال کمک اقتصادی بکنند که کردند. ولی این چپ های ایرانی نگذاشتند آب خوش از گلوی ویتنامی ها پائین برود.
مسئولیت پذیری فرهنگی یعنی همین.
با این همه، من یکی که الان دیگر چشمهایم به زور عینک هم خوب نمی بیند به تجربه دریافته ام که چشمی کورتر از چشمی نیست که واقعیت ها را یک خط در میان می بیند.
باری بهتر است برگردم به سرحرف خودم. داشتم در باره زالزالک هفتم می گفتم که چرا می گویم بهترین زالزالک دنیاست.
دو تا نمونه دست به نقد دارم.
لابد در خبرها خوانده اید که شماری از وکلای مقام رهبری در میان مردم در این زالزالک که بهترین زالزالک دنیاست طرحی به رئیس زالزالک ارایه داده اند و تقاضای یک میلیارد تومان پول به ازای هر وکیل کرده اند که در محل ماموریت خود خرج کنند.
این از آن پیشنهادات بسیار جالب است که هر طرفش را بگیرید درست مثل استدلال بعضی از قلم زن های ما یک جای دیگرش می لنگد.
- اگر به واقع می خواهند این پول را در محل ماموریت خود خرج برنامه های عمرانی بکنند که یکی نیست به آنها بگوید شما به فرمان رهبر معظم بخشی از قوه مقننه هستید یعنی بایدهمان گونه که به شما دستور می رسد « قانون گزاری» کنید و مملکت اگرچه شهر هرت است ولی این قدرهم شهر هرت نیست، یعنی برای خودش قوه مجریه دارد که باید در این راستا کوشش بکند. این فضولی ها به شما نیامده است.
- و اما اگر برنامه دیگری دارندو می خواهند این پول را بالا بکشند که آدم به ولی نعمت خویش – یعنی به مقام معظم رهبری- به این شیوه دروغ نمی گوید. گناه دارد. رک و راست به دفتر ایشان نامه ای بنویسید و حتی خواستید طوماری بفرستید که از این بخوربخور شما هم سهم خودتان را طلب می کنید. آن یک چیزی، این کار شما با شیوه کار در این جمهوری عوضی هم خوانی دارد و هیچ مشکلی هم ایجاد نمی کند.
لابددرجامعه قسط اسلامی ایران، این اقشار آسیب پذیر هم سهمی دارند که باید به آنها برسد!
حالا که دارم صحبت از بخور بخور می کنم پس اشاره کنم که زالزالک هفتم ظاهرا کمیسیونی دارد به نام کمیسیون تلفیق که لابد وظیفه اش این است که ارقام بودجه را با نیازهای مملکت « تلفیق» بدهد. و آنها هم بدون این که یک لحظه از « اصول» خود غفلت کرده باشند دقیقا همین کار را کرده اند.
بودجه شورای نگهبان که نزدیک به 7.5 میلیارد تومان بود به همت کمیسیون تلفیق با بیش از 100 درصد افزایش 15.6 میلیارد تومان شد. هزینه های بسیج که 79 میلیارد تومان بود با 100 میلیارد تومان افزایش به 179 میلیارد تومان افزایش یافت. به بودجه 191
میلیارد تومانی دادگستری هم فقط 100 میلیاردتومان اضافه کردند. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها که بودجه اش کمتر از 5میلیاردتومان بود بیش از دو برابر شد یعنی 5 میلیارد تومان به آن اضافه کردند. صدا و سیما 55 میلیاردتومان اضافه دستخوش گرفت و دفتر مرکزی ائمه جمعه هم که درطرح دولت سهمیه ای نداشت، 10 میلیاردتومان توانگر تر شد تا بتواند برای حمل ونقل نمازگزاران اتوبوس های بیشتری کرایه کند و علاوه بر چلوکباب به نمازگزاران دوغ آبعلی هم بدهد. از طرف دیگر، به نظر می رسد که زالزالک هفتم دارد شرایط را برای ریاست جمهوری یک آیت الله زن آماده می کند چون بودجه حوزه علمیه خواهران که فقط 1.7 میلیاردتومان بود، 2.4 میلیارد تومان افزایش یافت که خواهران بیشتری به این حوزه ها بروند و انشاالله در اولین فرصت ممکن وقتی یکی شان آیت الله شد بتواند در انتخابات صددرصد آزاد ریاست جمهوری شرکت کند. تنها انتقاد من به دولت این است که برای ستادامر به معروف و نهی از منکربودجه ای در نظر نگرفت و این کمیسیون تلفیق هم به خاطر نفوذ عناصر مشکوک بودجه آن را فقط 400 میلیون تومان افزایش داد. من نمی دانم با این مبلغ چه تعداد چماق دار و یا قمه دار می توان استخدام کرد و اگر قرار باشد با فرمان مقام معظم رهبری داشتن ریش برای مردان اجباری شود آیا این میزان ناچیز برای استخدام کادرهای ورزیده اندازه گیری ریش به میزان کافی کفایت می کند یا این که این امر مقدس باید هم چنان از بودجه سری وزارت ارشاد تامین مالی شود. این افزایش هزینه ها چند تا حسن دارد.
یکی این که برای اولین بار در این 26 سال یک مجلس دلسوز و آباد گر و اصول گرا به مسایل اساسی جامعه توجه کرده و برآن اساس بودجه ریزی کرده است. مخصوصا باید از این کمیسیون به خاطر افزودن بر بودجه شورای نگهبان ودادگستری و بسیج تشکر کرد. چون شورای نگهبان می تواند با بودجه بیشتر انتخابات را صددرصد اسلامی نماید که باعث صرفه جوئی ارزی می شود و احتمال دارد به حال نشر مفید باشد. من فکر می کنم شورای نگهبان باید بدون شرمساری به مردم ایران اعلام کند که هر کس که می خواهد نماینده مقام رهبری در زالزالک های بعدی باشد باید با مراجعه به یکی از دفاتر شورای نگهبان فرم تقاضا را پر کرده و به همراه 5000 تومان هزینه ثبت نام به نزدیک ترین دفتر تحویل دهد. شورای نگهبان با بررسی فرم تقاضا نمایندگان مقام معظم رهبری را تعیین کرده و نمایندگی را به آنها ابلاغ می کند. خوبی این شیوه کار این است که دیگر رای گیری لازم نیست و از طرف دیگر، به حساب کشورهای استکباری ما تیلیغ انتخاباتی هم نخواهیم داشت که باعث اتلاف منابع زیادی می شود و تازه معلوم نیست آنهائی که مورد توجه شورای نگهبان هستند به نمایندگی مقام معظم رهبری برسند. صرفه جوئی در کاغذ- چه برای اخذ رای و چه در تبلیغات- موجب کاهش واردات کاغذ شده و صرفه جوئی ارزی به دنبال خواهد داشت. یعنی از هرطرف که نگاه می کنید این افزایش بودجه از سوی کمیسیون تلفیق به نفع اسلام ناب محمدی است. از سوی دیگر، دادگستری هم می تواند با بودجه بیشتر و استخدام شماره بیشتری بازپرس و قاضی و تعزیرگر، سریع تر روزنامه نگاران خاطی را که قلم می زنند به مجازات اسلامی شان برساند. اگر ازبودجه اضافه بیاید، می تواند آن را صرف جلب و تعزیز وبلاگ نویسان بیشتری بکند. مگر در زمان پیغمبر اکرم وبلاگ وجود داشت که الان در جمهوری اسلامی ایران این همه جوان و پیر به جای این که نماز بخوانندو یا در دعای کمیل شرکت کنند، می نشینند و وبلاگ نویسی می کنند.
افزودن بودجه بسیج آن قدر فایده اسلامی دارد که نمی دانم از کجا شروع کنم. اگر بسیج نبود، خوابگاه های دانشجوئی ما ام القرای کفر واستکبار می شد. با افزوده شدن شماره دانشجویان و شماره خوابگاهها، به تعداد بیشتری سربازان گمنام امام زمان نیاز مندیم که هم چون سد سکندر در برابر تهاجم فرهنگی کفار ایستادگی کند.
البته این کار کمیسیون تلفیق یک اشکال خیلی کوچک دارد. گور پدر آن کسی که قرار است درپی آمد بالماسکه انتخابات که قراراست با شرکت 2626 نامزد برگزار شود به ریاست جمهوری برسد. می خواهد آقای رفسنجانی باشد یا آقای کروبی و یا آقای لاریجانی، دولت آینده باید این هزینه ها را بدون افزودن بر قیمت خدماتی که به مردم ارایه می دهد تامین مالی کند.
اگرچه از علم اقتصاد و مسایل مالی سررشته ای ندارم ولی فکر می کنم دولت آینده می تواند دست به دو تا کار بزند.
- سهام مقبره شاه چراغ را درشیراز و مقبره امام رضا در مشهد و حضرت معصومه را در قم و هم چنین شاه عبدالعظیم را از طریق بورس تهران و سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار کرده و درآمدهای حاصله را در این راه های خیر خرج کند.
- راه سریع تر این که می تواند توبره گدائی به دست گرفته همان گونه که با منتهای کاردانی و درایت میزان بدهی خارجی را در سال گذشته 7 میلیارددلار بیشتر کردند در بازارهای مالی بین المللی 10 میلیارددلاردیگر قرض بگیرد. اگر نصف آن را برای روز مبادا به حساب های شخصی شماری از بزرگان در خارج واریز کنند با دلار 900 تومانی، 5 میلیارد دلار بقیه را می توان به 4500 میلیارد تومان وجه ریالی تبدیل کرد که در آن صورت کمیسیون تلفیق حتی می تواند بودجه ستاد امربه معروف و نهی از منکر و حوزه های علمیه خواهران را چند برابر کند تا از نظر زنهای مجتهد بیش از این در مضیفه نباشیم. حتی می تواند بودجه دفتر مرکزی ائمه جمعه را چند برابر بیشتر کند تا مسئولان بتوانند به نمازگزاران علاوه بر چلوکباب و دوغ آبعلی، عیدی هم بدهند.
انشاالله....
لقمانعلی
نمی دانم چند روز مانده به عید!
مدینه گفتی و کردی کبابم! نمی دانم الان هم با این گرانی که اخبارش را می خوانیم همان پرخوری ها ادامه دارد یا اندکی کمتر شده است؟ ( یکی نیست به من بگوید مرد: مگه تو فضولی!)

|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com