تلخ نویسی های لقمانعلی:

Tuesday, March 01, 2005

در حاشیه نامه سرگشاده....

یکی دوروزبود که می خواستم خودم را به مریضی بزنم و نروم به مغازه و در خانه بمانم و وبگردی کنم. که بالاخره امروز توفیق یاری کرد. دیروز که در این آباد شده برف زیادی باریده بود پایم لیز خورد و مچ پایم در رفت. و الان هم با پای باند پیچی شده، بعد از وب گردی دارم این چند کلمه را می نویسم. دریکی از سایت ها دیده ام که نامه سرگشاده ای چاپ شده است که امضاء کنندگان گوناگون، ایرانی و غیر ایرانی از جهانیان خواستند مخالفت خود را با حمله نظامی احتمالی امریکا به ایران اعلام کنند. بعد دیدم که آقای داراگلستان و حضرت استادی میرفطروس در این باره دو یادداشت منتشر کرده اند که هرکدام بسیار خواندنی است. این یادداشتها چند نکته برجسته دارد:
- اولا شما از کجا می دانید که مردم ایران با حمله امریکا به ایران مخالف اند؟ از این ایراد بهتر! همین را بگو!
- چرا در این نامه سرگشاده به جهانیان، که در باره حمله احتمالی امریکا به ایران است به جمهوری عوضی اسلامی فحش خواهر و مادر نداده اید.
و حصرت استادی میرفطروس هم ایراد گرفته اید که چرا خواهان انجام رفرراندم نشدید.
من با درس آموزی از یادآوری های این آقایان چند تا پیشنهاد دارم.
- برای این که اثر سوء این نامه سرگشاده برطرف شود و خدای ناکرده کسی مزاحم آقای بوش در حمله احتمالی اش به ایران نشود آقای گلستان یا حضرت استادی میر فطروس نامه سرگشاده ای به آقای بوش یا خانم رایس بنویسند- چیزی شبیه به نامه ای که دبیر کل حزب دموکرات کردستان نوشت- و آقای بوش را به جان مادرشان قسم بدهند که حتما در اسرع وقت به ایران حمله کنند. حیف است کشور عراق به این صورتی که هرروزه در تلویزیون مشاهده می کنیم آباد و آرام و امن باشد ولی ما د رایران از این موهبت بوش داده بی نصیب بمانیم.
- برای این که اثر این نامه زیاد باشد من پیشنهاد می کنم در زیرش پس از امضای خود بنویسند و امضای 70 میلیون ایرانی دیگر
- بعلاوه برای این که حضرت استادی میر فطروس بیش از این دلخور نشوند به عقیده من بد نیست که ما یا روزهای فرد یا زوج هر هفته رفراندم برگذار کنیم. البته می توانیم برای اینکه تنوعی در کارمان باشد یک هفته روزهای فرد و هفته دیگر رفراندم را در رورزهای زوج برگزار کنیم. - اصلا هم لازم نیست که ناظران بین المللی به ایران بیایند. خود شورای « دموکراتیک»نگهبان در عمل نشان داده است که برای نظارت بر این امورقابلیت های زیادی دارد. اگر بتوانند نتیجه رفراندم را مثل انتخابات زالزالک هفتم( همان مجلس قدیمی) برگزار کنند همه مشکلات ما حل خواهد شد. البته چون قرار نیست نماینده ای انتخاب کنیم دیگر بوی بد از آنها بلند نمی شود که دماغ آقای جنتی را آزار بدهد. ( دروغ چرا آن بوی بد، آقای جنتی به این خاطر است که زانتیائی که نمایندگان محترم گرفته بودند موتورش تنظیم نبود و خیلی زود به روغن سوزی افتاده است)
من از همین الان، در سلامت کامل عقل پیشنهاد می کنم که پس از حمله امریکا به ایران، حضرت استادی میر فطروس به ریاست جمهوری و آقای دارا گلستان هم نخست وزیر بشوند. چون این گونه که از قرائن بر می آید هم ا زخواسته ها و نیازهای مردم ایران خیلی خوب با خبرند و هم این که زبان دیپلماسی بین المللی را فوت آب اند.

|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com